cute lha ! :)

Selasa, April 30, 2013

Rindu & Jangan Membuka Aib Arwah

assalamualaikum ...
rindu dekat
siape pulak nie kan ??? rindu dekat Herry ? maybe , tapi kalau rindu dekat dia , jumpe aje lha . kan senang . tapi masalah sekarang nie aku rindu dekat orang yang tak boleh aku jumpe lagi . sebab dorang dah pergi jauh . jauh sangat sampaikan aku tak mampu nak pergi sane jumpe dorang melainkan kalau aku dijemput oleh Allah s.w.t. :)

sebenarnye aku rindu dekat arwah fara and arwah aida . entah lha kenape perasaan rindu tu boleh hadir pulak dalam diri aku nie sedangkan aku dengan dorang tak serapat mane pun . aku jugak terase giler kehilangan dorang . terase sangat-sangat . aku terkilan tengok jenazah dorang hari tu . allah s.w.t. dah tetapkan dorag meninggal dalam keadaan macam tu . aku pulak nanti meninggal dalam keadaan macam mane lha gamaknye nanti kan ? hmmm . aku online je facebook aku , macam-macam story friend FB aku post dekat wall dorang pasal si arwah fara . kenape mesti jadi macam nie ? arwah dah meninggal . kalau betul pun arwah tu dulu teruk orangnye , kite kenalah doakan ketenangan dia dekat sane bukannye kite kena buat dia tak tenang dekat alam sane.

kite nie pun bukannye baik macam . semua orang pernah merase buat salah and semua orang akan merase kematian . korang nak ke kalau kite dah mati nanti , ade orang pulak buruk-buruk kan kite . korang nak jadi macam tu ? mesti korang tak nak kan . sebelum kite nak cakap or buat sesuatu , kite kena fikir jugak diri kite nie . ape yang kite buat or cakap pasal orang , benda nie akan jadi dekat diri kite jugak . korang kena ingat tu . kite nie manusia macam arwah tu jugak .

aku bukan nak backup dorang sebab dorang kawan aku , tapi aku nak jugak yang terbaik untuk arwah . and aku jugak tak nak benda nie terkena dekat diri korang jugak . jahat macam mane pun perangai dorang tu , biar kan berlalu . kite tak payah nak ingatkan semua tu . arwah pun dah tak ade . kite yang masih hidup nie , doa kan ketenangan arwah dekat sane jangan nak membuke aib orang yang dah tak ade . nanti kite jugak yang dapat dosa .

setiap orang ade baik buruknye . kalau kite dah tahu perangai arwah yang dulu macam mane , kite diam je . tak perlulah nak menjaje cerite pasal arwah . kesian lah dekat keluarge arwah . dorang tentu sedih bile dengar korang memburukkan anak dorang . aku sebagai kawan yang tak berape nak rapat dengan arwah fara and aida pun , aku dah rase sedih bile dengar cerite yang bukan-bukan pasal dorang . sekarang nie , biar lha dorang tenang dekat sane , kite sebagai sedare seumat dengan arwah , doakan yang terbaik untuk arwah fara , aida and si adik (kembar) . tolonglah , jangan membuke aib orang yang dah meninggal . kalau si arwah ade buat salah dengan korang , korang ampunkanlah dosa dorang . tak payah lha nak berdendam . bukannye dorang ade lagi pun . benda yang lepas , kite jadikan pengajaran untuk diri kite dan orang lain .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan