cute lha ! :)

Isnin, April 29, 2013

AL-FATIHAH :')


Hari nie aku nak share cerite sedih pasal kawan-kawan aku iaitu FARAH & AIDA . dorang nie budak Salak . Aida sebaye dengan aku (17TH) manakale Farah mude dari aku rasenye dalam 16TH . Dengan tajuk dekat atas tu pun mesti korang dah tau kan ape yang aku nak cerite kan . Pade 26.4.2013 , (baru je berape hari kejadiaan tu) didapati dorang dan beberape rakan yang lain telah hanyut di BATU AMPAR , KUALA KANGSAR akibat datang nye kepale air secare tibe-tibe .
 4 orang menjadi mangse . 2 lelaki (kembar) dan 2 perempuan tetapi hanya seorang je yang selamat dan mengalami luke-luke dan 3 orang meninggal dunia . seorang lelaki dan 2 orang perempuan . perempuan tu adalah fara dan aida and lelaki tu adalah adik kepade mangse yang terselamat tu . sudah ajal dorang , ape kite boleh buat kan . mayat pertame yang dijumpe ialah mayat lelaki itu , mayat yang kedue ialah mayat farah dan mayat yang ketige adalah mayat aida
. mayat aida dijumpe pade 27.4.2013 . jenazah dorang dikebumikan pade 28.4.2013 . jenazah farah dan lelaki tu dikebumikan di tanah perkuburan kmpg perit manakala jenazah aida dikebumikan di kmpg padang rengas . semoge roh dorang dicucuri rahmat dan tenang disisi allah s.w.t. amin .
walaupun aku tak berape rapat dengan dorang , tapi aku tetap rase gile kehilangan dorang . sebab dorang tetap kawan aku . pagi semalam , aku pergi ziarah jenazah farah di rumah die dekat salak then aku dapat berite yang mayat aida dah jumpe . pastu aku terus pergi hospital kuala kangsar . aku pergi bilik mayat . time tu aku dengan atun . nasib baik pihak hospital izinkan aku dengan atun tengok mayat aida . air mate aku nak mengalir , tapi aku tahan je .time balik , baru aku menangis . nak buat macam mane , allah lebih menyayangi mereka . aku memang tak sangke yang dorang dah tak ade . begitu cepat dorang pergi . walau ape pun , aku doa kan semoge roh dorang bertige tenang disane . semoge di tempatkan dikalangan orang-orang yang beriman . amin . aku akan rindu korang , fara & aida :')


Tiada ulasan:

Catat Ulasan